"an expanse of sound scenieres that can be heard in a single listening experience"

czwartek, 11 października 2012

DISSECTION: Roux Spana - Kilkaset Słów Prawdy (Niewidzialna Nerka)

Niewidzialna Nerka is a milestone for the polish beat scene. We've said that when it came out and still stick to it (after a long summer of intense listening). Scene, which was out there, growing fast and getting lots of buzz thanks to U Know Me Records and ofc S1 Warsaw aiding the capital crowds with world-class bookings, but didn't have a sampler to show "this is us and our sound is heading into a new direction". Most producers who appeared on the comp have a hip-hop background, so nostalgia for the good 'ol times didn't dissappear. Kilkaset Słów Prawdy is one of biggest jams, we have the pleasure to know the author so it didn't took long to hook up for a little dissection exclusive for Beastcapes:

Niewidzialna Nerka to kamień milowy dla polskej sceny nowo-bitowej. Mówiliśmy to jak NN wyszła i trzymamy się dalej (po całym lecie intesywnego słuchania). Scena na fali wznoszącej, w szczególności dzięki UKM Records i S1 Warsaw (ogarniające dla warszawskiej publiki konkretne bookingi), ale nie mająca jednego wydawnictwa, które by dało jasny przekaz "to my i nasze brzmienie, idziemy w tym kierunku". Większość producentów z NN zjadła zęby na rapie jak Wilku, więc wraz z nowym brzmieniem nostalgia dla starych czasów na pewno nie zniknęła. Kilkaset Słów Prawdy to jeden z największych sztosów, mamy przyjemność znać autora, więc nie trwało długo nim się umówiliśmy na małe dissection aka 'jak to jest zrobione', prawie jak na discovery:  




Main Sample

In the original DJ 600 Volt sampled quite a long loop from the beginning of 1975 Best of Your Heart by Rufus & Chaka Khan. I decided to create a totally new one using different shots from the whole composition.

Oryginalnie Volt wysamplował stosunkowo długą pętle z początku numeru "Best of Your Heart" Rufusa & Chaka Khan z  1975. Ja postawiłem przeszukać całą kompozycje i z poszczególnych „strzałów” ułożyć całkowicie nowego loopa. 


Drums

When I had the loop done I started to look for some drums selected from different sound banks. When the pattern was finished I've pushed up mid and high tones and compressed the whole mix.

Kiedy już miałem główną pętlę, zacząłem szukać odpowiednich bębnów. Sample perkusyjne pochodzą z różnych banków. Po ułożeniu głównego loopa, dodałem trochę środka oraz wysokich częstotliwości. Na końcu ułożyłem kompresora.



Bass

The bass was made using a Mikro Korg. Got the sound I wanted after a few touches, so only a bit of knob tweaking was required.

Bas pochodzi z Mikro Korga. Od początku brzmienie mi bardzo odpowiedało, więc tylko troszeczkę pokręciłem knobami.


Main Synth
The main synth's a Moog bass sample played in a higher register. Delay and reverb was added for a deeper and richer soundscape and I've cut the low frequencies.

Główny syntetyzator to bass sampel z Mooga grany w wyższym rejestrze. Do tego dodałem delay oraz reverb, tworząc tym samym większą głębie i przestrzeń, oraz uciąłem niskich częstotliwości.



Synth #2

The last synth sound was found in Reason. Again I've used the reverb, but not a too long one.

Na ostatni synth składa się brzmienie znalezione w Reasonie. Ponownie dodałem reverb, ale tym razem zdecydowanie krótszy.



Let’s put this all back together and see how it sounds.



Next time we'll be hosting an obsessed 'synth freak', stay tuned! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz